האתר המוביל למוצרי איכות לטיפול במים
להזמנות טלפוניות: 03-6338282

מידע על ברזים תעשייתיים

סוגים שונים של ברזים תעשייתיים מתוכננים ובנויים כך שיתאימו למגוון אפליקציות: מבנה הברז וחומרי המבנה שלו מותאמים לתכונות הכימיות המגוונות של מכלול הזורמים האפשריים ולתנאי עבודה שונים.
בין הקבוצות העיקריות של ברזים לתעשיה נמצאות הקבוצות הבאות:
  • ברזי דיאפרגמה – בברזים אלו מותקנת דיאפרגמה המאפשרת באמצעות תנועה קווית, סגירה ופתיחה של הזרימה: כאשר יש מגע מלא בין הדיאפרגמה לבין תחתית הגוף נוצרת אטימה מוחלטת המפסיקה את הזרימה. הרחקת הדיאפרגמה מהתחתית גורמת לחידוש הזרימה.
    נדרשת תנועה קטנה בלבד של הדיאפרגמה על מנת שהברז יעבור ממצב סגור למצב בו מתאפשרת זרימה מלאה. ברזי דיאפרגמה מתאימים לעבודה בתדירות גבוהה של מחזורי פתיחה/סגירה, וכן להזרמה של נוזל בשני כיוונים. בברזים אלו הזורם בא במגע עם גוף הברז ועם הדיאפרגמה בלבד. כל שאר מרכיבי הברז (צירים, מפעילים ועוד) נמצאים מחוץ ל"איזור הרטוב".
    קיימים מספר סוגים של ברזי דיאפרגמה הנבדלים ביניהם במגוון חומרים (פלסטיים ומתכת) ובשיטות הפעלה :
  • ברזים ידניים
  • ברזים פנאומטיים
  • ברזים חשמליים

כמו כן נבדלים הברזים בצורות התחברות שלהם (הברגה, אוגנים, חצאי רקורד, הדבקה והיתוך).

  • ברזי קיטור – GLOBE, מוכרים גם כברזי בוכנה (piston) או ברזי תושבת.
ברזים תעשייתיים אלו מבוססים על תנועה קווית של בוכנה פנימית מול תושבת בגוף הברז. באמצעות פתיחה וסגירה של המעבר בתושבת נוצרת הזרימה. ברזי GLOBE משמשים כברזי בקרה כיוון ששינוי המיקום היחסי של הבוכנה מול התושבת מאפשר לבקר את ספיקת הזורם ואת הלחצים בקו. ברזי GLOBE מותאמים לעבודה עם נוזלים, גזים או קיטור ומתאימים גם לעבודה בוואקום. קיימים גם דגמים של ברזי GLOBE המיועדים לעבודה בטמפרטורות גבוהות במיוחד.
ניתן למצוא ברזי GLOBE במגוון חומרים (מתכתיים ופלסטיים) וחומרי אטימה מותאמים ליישום, שיטות הפעלה (ידני, פנאומטי ובאמצעות מנוע חשמלי) ומספר צורות התחברות (הברגה ואוגנים).
  • ברזי פרפר – ברזים אלו מתבססים על תנועה סיבובית של מדף במרכז הברז. הסגירה מתבצעת כנגד שרוול מחומר אלסטומר על גוף הברז.
באתר Treitel Water Online  ניתן למצוא מגוון רחב של ברזים תעשייתיים תוצרת חברת GEMU,
לחצו כאן לקטגוריית ברזים תעשייתיים.
poplogin